OPSJEDNUTOST
Rögeszme ili Opsesija izvorno je bio komad nastao s 15 plesača koji su studirali zajedno ili surađivali na malim studijskim projektima, ili se barem poznavali putem verbalne ili fizičke komunikacije.
Kao skupina, tražili smo kvalitetu i radnu građu kako bismo naglasili mnoge temeljne slojeve odnosa između skupine i pojedinca. Odnos između skupine i pojedinca stalno se mijenja: reakcija na osjećaje koje osjećam i prepoznajem u ljudima oko sebe.
Nitko ne gleda, ali svi su tu, postoje i pridonose mojoj stalnoj opsesiji.
Nesavršen trenutak koji nitko ne vidi, nitko ne promatra.
Mnogi nesavršeni trenutci i geste koji se pretvaraju u opsesiju.
Opsesija mikropokretima!
Opsesija ekstremnom tjelesnošću!
Opsesija intenzivnom energijom i snagom upornosti!
Opsesija korijenima, obrednim i proturječnim kulturama.
Tjelesno biće koje se umalo naviknulo na opsesivan način postojanja… u sjećanju i u sadašnjem trenutku…
Te ideje i već istražena i izvedena građa osnova su i polazna točka u ponovnom postavljanju Opsesije, na drugom mjestu i drukčijem vremenu, dakle, bez ponavljanja.
Očarani smo mogućnošću novog i daljnjeg razvoja dijaloga koji se temelji na istoj građi, razmjeni unutar skupine koju čine članovi izvorne skupine i jednak broj novih plesača. To će biti razmjena između dviju manjih skupina koje se prvi put susreću. Iznova naglašavajući snagu i krhkost postojanja, na drugom mjestu i drugom vremenu, nikada se ne ponavljajući. U novoj avanturi istražuje se odnos između skupine i pojedinca koji je u stalnoj mijeni: instinktivna i zemaljska strogost te preciznost života.
Mnogo je nepoznatih aspekata koji nam omogućuju daljnju primjenu ideje sjećanja, prošlih iskustava specifičnog izvora u kombinaciji sa sjećanjima iz nepoznatog izvora. To stvara uzbudljive nove dijaloge, pitanja tijekom procesa ponovnog postavljanja Opsesesije i razmjenu novih energija i ideja…
„Moje tijelo živi vlastitim životom, ali ima trenutaka kad se granice uma stanjuju, kad ništa ne ostaje neapsorbirano, nastavljamo ispunjeni dugotrajnim senzacijama, hraneći svijet poludovršenim frazama. To su stvari koje zauvijek prekidaju proces u kojem stalno tražim savršenu frazu koja se savršeno uklapa u sadašnji trenutak. No što god to bilo, znam da nema ni osjećaja ni fantazija. To je znanje tako duboko i neartikulirano unutar mene da je možda i bilo dio moje stanične strukture. Znanje u tijelu, materijalno jastvo.”
Tijen Lawton plesačica je i koreografkinja belgijske skupine Needcompany.
Autorica i koreografkinja: Tijen Lawton
Izvođači: četiri studenta s BCDA i četiri s Plesnog odsjeka ADU-a – Lara Frgačić, Ida Jolić, Tea Maršanić i Ariana Prpić
Projekt je nastao kao međunarodna razmjena.
Suradnja: Liberdance