LOVE WILL TEAR US APART
Solo Love Will Tear Us Apart, prvi dio trilogije o odnosu suvremenog plesa i specifičnog žanra pop-glazbe, kreiran je za izvođačicu Petru Hrašćanec. Sam rad žanrovski vrluda između rock-koncerta, ispovjedne forme i apstraktnog plesa. Pitanje vlasništva nad izvedbom, isprva postavljeno u apstraktni plesni okvir bavljenja tijelom i politikom pogleda, ekstremno se proširuje u širi umjetnički i društveni okvir. Ljubav iz naslova prenesena je u ljubav spram plesa, čina plesanja samog, dok se radom raspravlja o razlici između plesa i njegove realizacije kao društvenog događanja u konstituciji pojma same izvođačice. Petra Hrašćanec izvodi plesne numere, izabrane ljubavne pjesme, dok u stankama saznajemo naoko efemerne detalje o nastanku produkcije, rasplećući suptilnu mrežu odnosa moći koja definira čin izvedbe. Gledatelja se poziva da aktivno preuzme odgovornost u lancu hijerarhije izvedbenog čina. Premijerno izvedena 2011. na Tjednu suvremenog plesa, Love Will Tear Us Apart jedna je od najizvođenijih hrvatskih plesnih predstava, za koju je Petra Hrašćanec 2012. nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju žensku plesnu ulogu.
Petra Hrašćanec i Saša Božić već godinama djeluju na hrvatskoj i europskoj plesnoj i kazališnoj sceni i to u različitim formatima i produkcijskim kontekstima. Njihove zajedničke radove obilježava ustrajanje u proceduralnoj prirodi radova, invencija scenskih jezika i poigravanje s različitim dispozitivima izvedbe.
Petra Hrašćanec u izvedbenim umjetnostima djeluje kao plesačica, koreografkinja i pedagoginja. Primarno je područje njezina interesa i školovanja suvremeni ples, a za njezine radove karakteristično je istraživanje tijela kao realiteta izvedbe u različitim medijima. Kao izvođačica, osim u vlastitim autorskim djelima, djeluje kao vanjska članica norveške skupine Wee koreografa Francesca Scavette. Svoje koreografske radove ostvaruje u umjetničkoj organizaciji 21:21 (u kojoj je i jedna od umjetničkih voditeljica) ili partnerskoj organizaciji De facto kazališna grupa u suradnji s hrvatskim institucijama (Teatar &TD, Zagrebačko kazalište mladih, Pogon Jedinstvo, Zagrebački plesni centar). Od 2013. kao predavačica i mentorica vodi kolegij Suvremena plesna tehnika na Odsjeku plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Djelovanje Saše Božića raznorodno je i obuhvaća područja od kazališne režije, dramaturgije, koreografije i kreiranja dramskih tekstova do organizacije kulturnih akcija i strateškog planiranja kulturnih projekata. Kao dramaturg surađuje s cijenjenim koreografima i plesačima u zemlji i inozemstvu. Osim brojnih suradničkih projekata, Saša Božić ostvario je i mnoge samostalne dramske, plesne i multimedijske projekte koji su trenutačno na repertoaru hrvatskih kazališnih institucija. Projekte uspješno i redovito predstavlja u europskim kazališnim institucijama: Hebbel am Ufer u Berlinu, Gessnerallee u Zürichu, Nacionalni plesni centar u Oslu, Bitef u Beogradu, MESS Sarajevo, Züricher Theater Spektakel, Karantena u Dubrovniku. Docent je na katedri scenskog pokreta na Odsjeku glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
Radovi Petre Hrašćanec i Saše Božića predstavljeni su na renomiranim europskim plesnim festivalima i kazalištima poput pariških Rencontres Choréographiques Internationales de Seine-Saint-Denis, festivala UOVO u Milanu, Plesnog centra La Jette u Bruxellesu, Les Subsistances u Lyonu, Théâtre de la Bastille u Parizu.
Koncept i koreografija: Saša Božić / Petra Hrašćanec
Izvedba: Petra Hrašćanec
Izbor glazbe: Saša Božić i Petra Hrašćanec
Oblikovanje zvuka: Damir Šimunović
Kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Producentica: Štefica Bartolin, Andrea Remetin
Fotografija i video: Neven Petrović / Danko Stjepanović
Produkcija: De facto kazališna grupa