








KÖRPERTREFFER
U ovom interdisciplinarnom projektu plesači skupine CocoonDance udružili su snage s glumcima Državnog kazališta u Darmstadtu, videoumjetnikom te dramskim piscem da bi potražili nove, razigrane plesne oblike izražavanja u vrijeme koje naizgled raspršuje tijelo u digitalnom prostoru.
Što ako se tijelo shvaća isključivo kao sredstvo za pretvaranje kodova u različite umjetničke jezike i medije? Što ako posljedice digitalna prikaza prethodne diferencijacije čine besmislenima? I što ako sve to u osnovi dovodi u pitanje našu percepciju slike i tijela? U Körpertrefferu tim se pitanjima bavilo godinu i pol dana u pet radionica održanih tijekom 2018. i 2019. s raznim polaznicima. Rezultat je dinamičan proces stalna prekrajanja postojeće scenske građe, čime su i metode koreografskog rada također postale ravnopravnim izražajnim sredstvom.
Tijela osobito često gube svoju tajnu i više nisu povlašteni nositelji nedokazive istine. Žrtve su svijeta naviknuta na tehnologiju deepfake, kojom umjetna inteligencija montira nove ljudske slike i stvara nove likove. Svijeta koji sve više preispituje svoju percepciju u naizgled bezgraničnim digitalnim prostorima.
Svakodnevnom uporabom digitalnih medija uočavamo sve veću virtualizaciju i kontroliranu promjenjivost lica koje se nekoć činilo čvrstim središtem našeg identiteta. To postavlja pitanje treba li i u kojoj mjeri zadržati tradicionalna razlikovanja izvanjskog i unutarnjeg, prirodnog i umjetnog, pravila i devijacije, ljudskog i životinjskog. Na temelju razorne binarne strukture lica filozofi Gilles Deleuze i Félix Guattari već su 1980. u studiji Mille Plateaux iznijeli jasne dvojbe o dominantnom položaju lica. Nazvali su ga „horor-pričom”, „neljudskim na čovjeku” i nastavili: „Ako čovjek želi opstati, mora pobjeći od lica, jer se budućnost lica sastoji samo od njegova nestajanja.” Ništa manje od toga ni CocoonDance ne želi postići Körpertrefferom.
Jednosatna predstava sastavljena je od triju dijelova. Prvi je o pretpovijesti, o stvaranju lica koje predstavlja ljudski identitet izvana. Potom slijedi pogled na lice u neumjerenosti medija našeg vremena. Kraj daje utopijski pogled na vrijeme u kojem lice više ne dominira našom percepcijom i komunikacijom.
„Projekt Körpertreffer u Državnom kazalištu u Darmstadtu predstava je bez glume, bez drame, bez povijesti, bez dijaloga – uspješan eksperiment.” Frankfurter Allgemeine Zeitung
Zahvaljujući programu Doppelpass Njemačke savezne fondacije za kulturu, koji spaja neovisne ansamble i državna kazališta s trećim partnerom, uz Državno kazalište u Darmstadtu i skupinu CocoonDance Zagrebački plesni centar postao je trećim partnerom u projektu. Kao cjeloviti koreografski nastavak Körpertreffera, u Zagrebu će 27. ožujka 2020. hrvatski plesači i plesači skupine CocoonDance premijerno izvesti Body Shots. Nakon zagrebačke premijere, Body Shots izvest će se i u Darmstadtu.
Rodom Švicarka, Rafaële Giovanola je bila solistica u Torinskom baletu prije nego što ju je William Forsythe pozvao u Frankfurtski balet u kojem je plesala osam godina. Nakon toga djelovala je u Koreografskom kazalištu Pavela Mikuláštika, s Bonnom kao posljednjom postajom. Od 2000. CocoonDance stvara i izvodi svoje predstave u neovisnom kazalištu Theater im Ballsaal u Bonnu. Od kazališne sezone 2004/2005. je odgovorna za organizaciju i financiranje tog kazališta. CocoonDance etablirao se kao institucija plesne umjetnosti sa širokom mrežom suradnika ne samo u umjetničkom svijetu nego i u području kulturnog obrazovanja.
Umjetnički razvoj skupine CocconDance već 19 godina pokreće improvizacija, snažan dramaturški pristup i stalni naglasak na timskom radu. CocoonDance godinama „dosljedno eksperimentira s novim narativnim tehnikama i umjetničkim metodama u suvremenom plesu” (Westdeutsche Zeitung). Dosad je sa svojim predstavama obišla pet kontinenata i osvojila brojne nagrade. Godine 2018. skupina je s predstavom Momentum pozvana na Njemačku platformu, najvažniji bijenale suvremenog plesa i koreografije u Njemačkoj. U svojem radu CocoonDance se usredotočuje na percepciju kao polazište za promjenu u suvremenom plesu i uključuje publiku ne samo u prikazivanje stvarnosti nego i u njezino stvaranje. Ansambl kreira izvedbeni prostor koji omogućuje distancu i razmišljanje i proteže se onkraj narativnog prostora.
„Svi smo mi gledatelji. To je tema kojom se Rafaële Giovanola i Rainald Endraß već godinama bave u svojim produkcijama za CocoonDance i oduševljavaju publiku.” Trailer, 27. srpnja 2017.
Napomene za publiku:
* Preuzimanjem ulaznice, a za potrebe izvedbe, pristajete obući i tijekom predstave nositi za vas predviđeni ogrtač.
* Dobrovoljnim skeniranjem vlastita lica na napravi facebox pristajte na korištenje vaše fotografije lica tijekom izvedbe. Vaša fotografija će po završetku predstave biti trajno izbrisana.
Produkcija: skupina CocoonDance i Državno kazalište u Darmstadtu
Autori i izvođači: Álvaro Esteban, Hans Christian Hegewald, Robert Lang, Werner Nigg, Susanne Schneider, Stefan Schuster, Mathias Znidarec
Koreografkinja: Rafaële Giovanola
Dramaturzi: Rainald Endraß, Maximilian Löwenstein
Scenograf i oblikovatelj svjetla: Boris Kahnert
Kostimografkinja: Florence Klotz
Glazba: Jörg Ritzenhoff
Tekst: Lothar Kittstein
Video: Benjamin Weber
Trajanje: 65 minuta
Uz potporu programa Doppelpass Njemačke savezne kulturne fondacije, Ministarstva kulture i znanosti pokrajine Sjeverna Rajna-Vestfalija i Grada Bonna.