41. Tjedan suvremenog plesa – ARA!ARA!

Kao da izlazi iz tkanine neprestano lepršavih zastava, heraldički simboli poprimaju oblik i težinu. Himere i snoviti likovi pojavljuju se poput listanja kroz heraldičke knjige ili srednjovjekovne bestijarije. Čini se kao da nam pričaju priče o sukobima koji su se odigrali unutar jasno omeđenog prostora simboličnog bojnog polja.
U davna vremena, grafički znakovi i kombinacije boja pojavljivali su se na oklopima kao odgovor na vojnu potrebu za prepoznavanjem suprotstavljenih frakcija tijekom borbi. Tako su nastali grbovi, sustavi znakova, oblika i boja organizirani u formu, često u obliku štita. Koristili su se kako bi otkrili, prema preciznom alfabetu znakova, identitet osobe, obitelji, pa čak i cijele zajednice. U obliku živopisnih boja i fantastičnih bića, ti amblemi nagovještavaju političke napetosti, izraze pripadnosti, dominacije i moći.

ARA! ARA! je oznaka simbola. Simbol rastuće moći koja bira pticu da je predstavlja. Ne veličanstvenog i zastrašujućeg grabljivca poput orla, životinje koja se često koristi kao heraldički simbol moći. Umjesto toga, ptica koja komunicira zabavu i mirnoću, postajući, prema popularnom zapadnom gledištu, egzotična ikona: papiga ARA. Uvedena je u cirkus zbog svojih akrobatskih sposobnosti koje, zajedno sa svijetlim bojama njezina perja i sposobnošću ponavljanja zvukova i riječi putem imitacije, čine savršenu životinju za zabavu u zatočeništvu.

ARA! ARA! predstavlja zavodljivu moć zbog svog prijateljskog i veselog izgleda koji, poput ptice, imitira i ponavlja, vraćajući uzorke iz prošlosti, ignorirajući sadržaje i posljedice.

Drugi dio diptiha započetog s AeReA, ARA! ARA! nastavlja istraživati simboličku moć zastave, oslanjajući se na folklornu tradiciju mahanja zastavama.

Prisutan u oba naslova, izraz ARA otkriva drugo značenje koje aludira na staro mjesto žrtvovanja, ovdje shvaćeno kao mehanizam koji stvara smrt, nanesenu kao dar onima koji su bili prepoznati kao nositelji najveće moći.

ARA! ARA! prikazuje se u ZPC-u u sklopu Tjedna suvremenog plesa, međunarodnog festivala suvremenog plesa i pokreta. Jedan je od festivala s najdužom tradicijom u Europi i Hrvatskoj te jedan od najvećih plesnih festivala u regiji. Tijekom 41 godine postojanja, festival je predstavio gotovo 1000 međunarodno afirmiranih autora i grupa, te kontinuirano prezentira i producira radove hrvatskih plesnih umjetnika. Pokrenula ga je Mirna Žagar, međunarodno priznata plesna producentica, a festival producira udruga Hrvatski institut za pokret i ples (www.danceincroatia.com).
Financijsku potporu realizaciji programa 41. Tjedna suvremenog plesa pružaju: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske; Grad Zagreb – Ured za kulturu i civilno društvo; Grad Rijeka; Nationales performance netz i Die Beauftragte der Bundesregierung fur Kultur und Medien (D); Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj; Talijanski institut za kulturu, Zagreb.

Tjedan suvremenog plesa, međunarodni festival suvremenog plesa i pokreta, jedan je od festivala s najdužom tradicijom u Europi i Hrvatskoj te jedan od najvećih plesnih festivala u regiji. Tijekom 41 godine postojanja, festival je predstavio gotovo 1000 međunarodno afirmiranih autora i grupa, te kontinuirano prezentira i producira radove hrvatskih plesnih umjetnika. Pokrenula ga je Mirna Žagar, međunarodno priznata plesna producentica, a festival producira udruga Hrvatski institut za pokret i ples (www.danceincroatia.com).
Financijsku potporu realizaciji programa 41. Tjedna suvremenog plesa pružaju: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske; Grad Zagreb – Ured za kulturu i civilno društvo; Grad Rijeka; Nationales performance netz i Die Beauftragte der Bundesregierung fur Kultur und Medien (D); Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj; Talijanski institut za kulturu, Zagreb.

Ulaznice su dostupne na: https://www.entrio.hr/event/41-tjedan-suvremenog-plesa-ara-ara-20996


Koreografija, izvedba, vizualna koncepcija: Ginevra Panzetti / Enrico Ticconi
Dizajn zvuka, kompozicija: Demetrio Castellucci
Bubanj, udaraljke, snimanje: Michele Scotti
Oblikovanje svjetla: Annegret Schalke
Realizacija scenografije: Laila Rosato
Izrada kostima: Julia Didier
Dizajn zastava: Ginevra Panzetti
Instruktor mahanja zastavama: Carlo Lobina / Mahatelji zastava iz Arezza
Dramaturški savjet: Thomas Schaupp
Tehnička podrška: Michele Piazzi, Paolo Tizianel
Menadžer kompanije: Aurélie Martin
Upravljanje talijanskom produkcijom: VAN (Federica Giuliano, Eleonora Cavallo)
Upravljanje njemačkom produkcijom: Monica Ferrari

Produkcija: Ginevra Panzetti / Enrico Ticconi; Associazione Culturale VAN
Financirano od strane: Hauptstadtkulturfonds (Njemački kulturni fond glavnoga grada)
Podržano od strane: Fondation d’entreprise Hermès unutar okvira programa New Settings
Koprodukcija: PACT Zollverein; La Briqueterie CDCN du Val-de-Marne unutar okvira studijske podrške Ministarstva kulture / DRAC IDF; KLAP Maison pour la Danse (Rezidencija 2021); Théâtre de Vanves / Nacionalna scena „Umjetnost i kreacija“ za ples i suvremene pisane umjetnosti; Triennale Milano Teatro.
Podržano kroz: Program Etape Danse, kojeg podržava Institut français d’Allemagne – Bureau du Théâtre et de la Danse, u partnerstvu s Maison CDCN Uzès Gard Occitanie, Théâtre de Nîmes – Nacionalna scena „Umjetnost i kreacija“ – suvremeni ples, Fabrik Potsdam, uz pomoć DGCA – Ministarstvo kulture i komunikacija, i grada Potsdama, Mosaico Danza / Interplay Festival iz Torina u partnerstvu s Lavanderia a Vapore iz Collegna; Radialstiftung.
Program umjetničkih rezidencija: NAOcrea – Ariella Vidach AiEP; Teatro Félix Guattari – Masque Teatro; CSC Bassano del Grappa; PACT Zollverein; Armunia; Schaubühne Lindenfels; Sosta Palmizi.

Zahvale: Teatro Comandini – Societas; Anghiari Dance Hub.
Ginevra Panzetti / Enrico Ticconi podržani su od strane DIEHL+RITTER/TANZPAKT RECONNECT, koji je financiran od strane Federalnog povjerenika za kulturu i medije kao dio inicijative NEUSTART KULTUR.

Sljedeće izvedbe:

Predstava trenutno nije u rasporedu.