AGENDA
Predstava Agenda dotiče trenutak suvremenosti u kojem se impuls za remiksiranjem, preuređivanjem i preraspodjelom medija, kao i analogna želja za snimanjem i trganjem i montažom prizora, susreću s metodama koje njeguju lakoću i beskrajnu dostupnost. Predstava proizlazi iz opsežnog istraživanja pojma “stranca” i mnoštva artikulacija unutar pojmova i afekata neobičnosti, različitosti i drugosti, no ovaj puta kroz prizmu umjetnosti kolažiranja.
Kolaž — medij modernističkog šoka par excellence — se vraća ponovo. Rođen usred strašnih političkih okolnosti, slika terora i beskrajnog rata, čini se da kolaž jaše na valu političke korupcije, bombi i osobnog gubitka kako bi se ponovno pojavio kao legitiman suvremeni jezik izvedbenih umjetnosti. Imajući to na umu, od izvođača se traži da preispitaju osjećaj pripadnosti i podrijetla koji još nije zasićen institucionalnim strukturama i kulturnim anegdotama. Svaki izvođač u Agendi razvija poseban jezik koji proizlazi iz vlastitih interesa i usmjerava njihov izvedbeni materijal i preokupacije. Te “agende” ili “preokupacije” umjesto da predstavljaju (stereo)tipove, djeluju kao orijentacije žudnje i proizvode specifične impulse koji se ponavljaju i koji nude okvir utjelovljenju žudnji i njezinim interakcijama.
„Kolla“ od grčke riječi „lijepiti“ ili „Coller“ od francuske riječi „zalijepiti“ nudi pristup prostoru izvedbe kao slikarskom platnu za akumulaciju pronađenih izvora i referenci – gledatelji svjedoče da razgovor između različitih elemenata nikada ne može ostati apstraktan, već nudi trajni dijalog proturječja i značenja. Ljepilo se u predstavi tumači kao zajednički groove, plesno prostor koje istovremeno unificira ali i odražava različitost. “Agenda” postaje vremenski izraz mnogih koji postaju jedno, s tim da jedno nikada nije u potpunosti završeno jer mnogi nastavljaju utjecati na njega.
Agenda je naslov i metodologija koja je prvi put razvijena sa studentima BA studija The Manufacture – University of Performing Arts of Western Switzerland, Lausanne 2021. godine. Posebnost predstave je suradnja velikog broja hrvatskih, njemačkih, belgijskih i švicarskih plesnih umjetnika. Predstava je uvrštena u rezidencijalni program Zagrebačkog plesnog centra u okviru kojeg će se izvesti premijera predstave, dok će reprizna izvedba otvoriti 40. Tjedna suvremenog plesa.
—
O autorima:
Simone Aughterlony nezavisni su umjetnik sa sjedištem u Berlinu i Zürichu, koji pretežno rade u kontekstu plesa i performansa. Posljednjih šesnaest godina osmišljavaju koreografska djela queer tematike. Kao izvođači surađivali su s umjetnicima kao što su Meg Stuart/Damaged Goods, Forced Entertainment i Jorge León, Phil Hayes među ostalima. Uključujući se u alternativne oblike srodstva, unutar njihovog procesa pojavljuju se nove konstelacije kao mogućnosti za rekonfiguraciju kulture zajedništva koja potiče i poznate i nepoznate identitete. Njihovi radovi razigrano se služe reprezentacijom i njezinom zasićenošću, prodirući i prihvaćajući fenomenologiju pogrešnog prepoznavanja i apsurda. Simone pristupa žanru performansa kao praksi izgradnje svijeta kojim upravljaju kontradikcije između dominacije želje i djelovanja svih elemenata. Također su dobitnik Nagrade za životno djelo Grada Zuricha za 2023. godinu.
Saša Božić hrvatski je kazališni redatelj i dramaturg prisutan u polju europskog suvremenog plesa. Posljednjih godina njegovi su projekti producirani u Teatru &TD u Zagrebu, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, Dubrovačkim ljetnim igrama i Splitskom ljetu u Hrvatskoj, dok kao dramaturg surađuje s raznim koreografima u koprodukciji europskih kazališnih kuća kao što su Hebbel am Ufer (Njemačka), Kaaitheatre (Belgija), Gessnerallee (Švicarska), Nacionalni centar za ples (Norveška), između ostalih.
Koncept i režija: Simone Aughterlony i Saša Božić
U suradnji s izvođačima: Katarina Barešić, Boris Barukčić, Ivana Bojanić, Dora Brkarić, Viktoria Bubalo, Margareta Firinger, Nic Lloyd, Šimun Stankov, Melissa Valette, Thomas Vantuycom
Kostimografija: Marita Čopo
Scenografija: Igor Ruf
Oblikovanje svjetla: Joseph Wegmann
Glazba: Nikola Krgović
Produkcija za de facto: Ida Klemenčić
Odnosi s javnošću: Ivana Sansević
Fotografije: Neven Petrović
Produkcija: de facto kazališna grupa, Zagrebački plesni centar, Tjedan suvremenog plesa
Projekt je ostvaren u u koprodukciji de facto kazališne grupe sa Zagrebačkim plesnim centrom i Tjednom suvremenog plesa, Zagreb.
Realizirano uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo grada Zagreba, Turističke zajednice grada Zagreba, Švicarskog veleposlanstva u Republici Hrvatskoj te Goethe Instituta Republike Hrvatske. Sponzor projekta je Telemach, a premijere Crvik vinarija.
—
de facto je umjetnička organizacija koju je 2008. godine osnovao zagrebački plesni i kazališni umjetnik Saša Božić. de facto se bavi suradnjom i koprodukcijom radova međunarodnih umjetnika koji dijele slične interese u području izvedbenih umjetnosti – radeći na tankoj granici između kazališta, plesa i performansa, ispitujući poroznost njihovih okvira i položajem izvođač unutar različitih načina izvođenja režima.
Zagrebački plesni centar (ZPC) središnji je prostor suvremenog plesa u Hrvatskoj koji podupire hrvatske i strane plesne umjetnike u njihovom stvaralaštvu te potiče propulzivnu i dinamičnu zagrebačku plesnu scenu, a predstava nastaje u okviru rezidencijalnog programa 2023.
Tjedan suvremenog plesa Zagreb (TSP) je međunarodni festival suvremenog plesa i pokreta s najdužom tradicijom u Hrvatskoj i jedan je od najvećih festivala u regiji. Festival je uvelike pridonio decentralizaciji i popularizaciji hrvatske plesne scene te uspostavio mreže suradnje u zemlji i inozemstvu.