Natrag


27.03.2017.

Plesno – filmska uvertira u bogat proljetni program ZPC-a

Ulazak u novu godinu označio je početak velikih promjena u Zagrebačkom plesnom centru. Sukladno tome, jedan od novih projekata je projekt Plesnih filmskih večeri čija je premijera bila u veljači.

“Filmovi o plesu nisu samo oni u kojima vidimo osobu koja pleše već i oni koji se otvaraju prema svim vrstama kretanja unutar filmskog zapisa i njegove kreacije ritmički uobličene u cjelinu filmskog umjetničkog djela“, rekla je voditeljica programa Ljiljana Mikulčić osvrnuvši se na poimanje plesnih filmova, a ujedno i na koncept projekta.

Mikulčić također naglašava kako je ideja Plesnih filmskih večeri otvaranje mogućnosti za dijalog na temu koja se veže uz sve grane umjetnosti unutar konteksta plesa.

Program, čije je ovomjesečno trajanje 60 minuta, sastoji se od šest vrlo interesantnih filmskih naslova iz kategorije hrvatskih, ali i stranih klasika.

Dan nakon, s početkom u 20 sati, crnu dvoranu ZPC-a posjetit će Nikolina Komljenović sa predstavom Objekt u subjekt prelazi  #kralježnica. U travnju slijedi potpuno novo glitter izdanje njezinog prvog cjelovečernjeg djela specifično po tome što umjetnica, jedina u svijetu, pleše na ribičkom flaksu umjesto na svili i intimistički se osvrće na svoju borbu sa skoliozom dok joj je tijelo prekriveno isključivo glitterom.

 “Inspiracija za projekt je deformacija kralježnice, tj. pokretanje koje koristi specifičnu anatomiju konkretnog tijela gledano kroz skeletnu (de)formaciju, ali i druge sisteme tijela. Već dugi niz godina bavim se totalnim kazalištem tijela, prisutnošću i multipliciranju intro(impro)spekcija. Kreiram prostorno-vremenske događaje kojima tvorim vlastiti jezik procesom i načinom izvedbe“, objasnila je Komljenović.

Svaka je izvedba novi organski i promjenjivi performans. Bitan je dubok ulazak u materiju kako bi se raspoznala suptilna, ali ogromna razlika, što će kod umjetnice kao što je Nikolina Komljenović zasigurno biti slučaj. Cijeli projekt dodatno osnažuju autorska glazba Mije Gladovića i dizajn svjetla Marina Frankole koji su povezani u izvedbi kao kostur s mišićima u tijelu. Projekt je na novu razinu dovela i suradnja sa vizažisticom Majom Herdoman, a na nama je da u ožujku i travnju uživamo u produktu rada svih navedenih umjetnika.