Natrag


22.01.2024.

AUDICIJA za izvođe i izvođačice – projekt MONUMENTS Nikole Krgovića N/OBE i Saše Božića

Pozivaju se izvođači i izvođačice na audiciju nove interdisciplinarne predstave MONUMENTS, skladatelja Nikole Krgovića N/OBE i koreografa Saše Božića, koja nastaje u produkciji de facto kazališne grupe te u suradnji sa Zagrebačkim plesnim centrom, POGON-om i AR Lazareti.

Audicija će se održati od 26. veljače do 1. ožujka 2024., od 10 do 16 sati, u bijelom studiju Zagrebačkog plesnog centra, Ilica 10/1.

Pozivaju se svi zainteresirani izvođači i izvođačice da svoje prijave, uz svoj životopis i fotografiju, pošalju na e-mail adresu: defactotheatre@gmail.com, najkasnije do 20. veljače 2024.

Za rad na projektu biti će izabrano petero (5) umjetnika i/ili umjetnica.
Rad na projektu odvijat će se u lipnju i rujnu, s premijerom u rujnu 2024. godine.

Predstava se ostvaruje u produkciji de facto kazališne grupe, a u koprodukciji sa Zagrebačkim plesnim centrom, POGON – Zagrebačkim centrom za nezavisnu kulturu i mlade te Art radionicom Lazareti.

 

INFORMACIJE O PROJEKTU /

Monuments je interdisciplinarna predstava za pet mladih plesača koja spaja suvremeni ples i eksperimentalnu elektroničku glazbu u umjetničkom istraživanju jugoslavenske povijesti, arhitekture i kiparstva pod kreativnim vodstvom zagrebačkog skladatelja Nikole Krgovića N/OBE-a i koreografa Saše Božića. Zamišljen kao dio transmedijalnog proširenja N/OBE- ovog još neobjavljenog istoimenog albuma suvremene klupske glazbe, projekt je osmišljen oko šest regionalnih modernističkih spomenika Narodnooslobodilačke borbe.

Projektom se kiparska i arhitektonska obilježja odabranih spomenika interpretiraju kroz pokret i zvuk, suprotstavljajući formalne i simboličke futurističke tendencije jugoslavenskog visokog modernizma sa stilskim mutacijama današnje eksperimentalne glazbe i suvremenog plesa.

Na koji su način ovi spomenici – zaboravljeni, nježni divovi pustih krajolika – odraz kulture pamćenja na području bivše Jugoslavije? Kako se surovost ratnih sukoba odrazila na društveno i povijesno značenje njihovog nasljeđa u okviru političkih promjena proteklih trideset godina? Simbolično, kako spomenici u njihovom današnjem stanju propadanja – uzrokovanog političkom ravnodušnošću naspram njihove ostavštine – komentiraju zajednički životni prostor južnoslavenskih naroda? Na koji su način općeljudske, utopijske humanitarne vrijednosti jugoslavenske nesvrstane ideologije koju utjelovljuju spomenici (antifašizam, antiimperijalizam, itd.) međunarodno relevantne u kontekstu sve veće političke razdiobe današnjice?

Nadalje, može li revolucionarna estetika NOB spomenika nadahnuti slične stupnjeve kreativne inovacije suvremenih umjetničkih praksi? Kako se statični oblici i teksture skulpturalne i arhitektonske plastike prevode u dinamizirane oblike pokreta i zvuka? Kako plesna apstrakcija odgovara na složene ritmičke obrasce tradicijske glazbe s Balkana?

 

O AUTORIMA /

Nikola Krgović skladatelj je elektronske glazbe, DJ, glazbeni producent, promoter i radijski voditelj. Njegova je autorska glazba pod N/OBE pseudonimom obilježena bogatim produkcijskim vrijednostima, složenim ritmičko-metričkim formacijama i dramatičnim intenzitetom. Duboko ukorijenjena u praksu kirurškog dizajna zvuka, često ju odlikuje simbioza orkestralnih i tradicijskih glazbala unutar perkusivnih cjelina eksperimentalne klupske glazbe, gdje digitalno izmanipulirane glazbene sastavnice mutiraju u slojevite, progresivne aranžmane. Kao DJ, N/OBE-ovi setovi naglašavaju radikalne suvremene elektronske forme kroz cjelokupni spektar eksperimentalne klupske glazbe – inspirirani kritičkim promišljanjem funkcije i mogućnosti clubbinga, često su obilježeni oprečnim spajanjem žanrova, širokim opsegom tempa i nasilnim prekidima istog, poliritmičkim i aritmičkim intervencijama, te slabijom naglašenosti na konvencionalnom plesnom flowu. Njegov rad do sada su izdale talijanska izdavačka kuća Early Reflex te njemački label Kaer’Uiks, dok je kao DJ i izvođač autorskog materijala nastupao diljem Balkana, Italije i Mađarske, kao i na Boiler Room događanju. Suosnivač je glazbeno-promoterskog kolektiva VOLTA koji se zadnjih godina isprofi irao kao jedan od vodećih klupskih kolektiva u Zagrebu. Radi kao skladatelj primijenjene kompozicije za kazalište, ples i film u Zagrebu.

Polje djelovanja Saše Božića vrlo je raznorodno i obuhvaća područja od kazališne režije, dramaturgije, koreografije i kreiranja dramskih tekstova do organizacije promotorskih kulturnih akcija i strateškog planiranja kulturnih projekata. Kao dramaturg surađuje sa priznatim koreografima i plesačima u zemlji i inozemstvu poput Ksenije Zec, Snježane Abramović, Petre Hrašćanec, Isabele Schaad (Berlin, Njemačka), Simone Aughterloney (Berlin, Njemačka), Francesca Scavette (Oslo, Norveška), Martine Pisani (Pariz, Francuska ), Dalije Aćin (Beograd, Srbija). Osniva i vodi Kazališnu grupu de facto. Osim produkcijske djelatnosti i razvoja autorskih projekata de facto potiče suradnju i koprodukciju radova međunarodnih umjetnika koji dijele slične interese na području izvedbenih umjetnosti. Projekti de facta bave se istraživanjem tanke granice između kazališta, plesa i performansa, preispitujući poroznost njihovih okvira i konstituciju izvođača unutar disparatnih modusa izvođačkih režima.

Vizual: Vladimir Crvenković