Natrag

Suvremene plesne tehnike – Filipa Bavčević

Trening


Principi kretanja kojima ćemo se baviti na satu jesu: uzemljenje, artikulacija zglobova (s naglaskom na kralježnici), popuštanje nepotrebnih tenzija, aktivacija trupa i stremljenje iz središta tijela prema van kroz ekstremitete i vrh glave, u svim smjerovima daleko u prostor – mekano rastemo kako bismo pronašli prostornost unutar tijela. Obradit ćemo odnos s podom mekanim, aktivnim potiskom te tijelo izvan balansa. Promotrit ćemo veze unutar tijela: osvijestiti prostore između zadanih točaka te ih povezati stremljenjem u suprotnim smjerovima.
Navedene principe proučit ćemo na zadanoj plesnoj građi i u improvizacijskim zadacima te razraditi ih igrom: opsegom pokreta, dinamike, različitim načinima korištenja prostorom te različitim upotrebama mišićnog tonusa kao izabranim alatima za stvaranje različitih plesnih vokabulara.

Filipa Bavčević diplomirala je 2014. na plesnoj akademiji u Salzburgu (SEAD).
Od završetka školovanja obrazovanje obogaćuje na radionicama suvremenog plesa te radeći kao plesačica, pedagoginja i koreografkinja. Trenutačno živi i radi na relaciji Zagreb – Zadar, a dosad je u brojnim plesnim projektima ostvarila suradnje s renomiranim inozemnim i hrvatskim plesnim umjetnicima poput: Simone Forti, Davida Hernandeza, Jozefa Fruceka i Linde Kapetanee, Petre Hrašćanec, Saše Božića, Marjane Krajač, Irme Omerzo, Roberte Milevoj, Lade Petrovski Ternovšek, Sanje Petrovski, Mije Zalukar, Matee Bilosnić te mnogih drugih.
Predstave izvodi u Hrvatskoj i inozemstvu, a među važnijim izdvaja nastupe u Centru za izvedbene umjetnosti Vitlycke u Švedskoj, York Theatreu Royale, Tjednu suvremenog plesa u Zagrebu, Muzeju moderne umjetnosti u Salzburgu, Festivalu plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčenatu, Danima suvremenog plesa u Varaždinu, Platformi.hr, Monoplayu – festivalu sola u Zadru, Izlogu suvremenog zvuka u Zagrebu i festivalu UKREP u Ljubljani.

Godine 2018. stekla je status samostalne umjetnice.
Od 2007. članica je Zadarskog plesnog ansambla s kojim surađuje u brojnim predstavama te u sklopu kojega povremeno održava radionice suvremenog plesa. Pedagoško iskustvo stječe i u Zagrebačkom plesnom centru.
Od 2016. do 2018. godine djeluje kao asistentica na Odsjeku plesa Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, a u siječnju 2021. prvi put predaje kao gostujuća nastavnica na kolegiju Suvremena plesna tehnika. Godine 2018. te 2020. predavala je suvremeni ples i scensku praksu u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici.
Članica je produkcijskog tima radionica Stream i festivala Monoplay u Zadru.
Tijekom 2020. premijerno je izvela tri predstave. Koreografiju predstave Playing Reality, koja je nastajala na rezidencijama u Švedskoj, Češkoj i Hrvatskoj kao dio programa BeSpectative, a premijerno izvedena na Ganz novim Perforacijama u Zagrebu, potpisuje s Koraljkom Begović, Nastasjom Štefanić i Mijom Zalukar, dok dramaturgiju potpisuje Jasna Žmak. Potom slijedi autorski solo projekt Gilgameš te predstava Portreti u koreografiji Aleksandre Janeve Imfeld, nastala u suradnji sa Zadarskim plesnim ansamblom.