Natrag

Materijalnosti plesa – Sonja Pregrad

Trening


MATERIJALNOSTI PLESA

Istraživanjem dinamičkih poveznica tijela (koštanog sustava, disanja, sustava percepcije), radit ćemo na inicijaciji i razjašnjenju aktiviranja tijela. Zagrijavat ćemo kralježnicu, pogled, dah, prijenos težine, stopala, slušanje i osjet dodira.

Preciziranom artikulacijom tijela gradit ćemo sekvencije koje će se baviti koreografijom inicijacija – put – prizemljenje (initiationtravellanding), mineralnom (vertikalnom) koreografijom vibracija, koreografijom pokreta kao proširena dodira te koreografiranjem namjere.

Sonja Pregrad plesna je autorica, izvođačica i pedagoginja, magistra Solo/Dance/Authorship na Universität der Künste Berlin i prvostupnica na ArtEZ Arnhem, a također se usavršavala na SNDO Amsterdam, CodARTs Rotterdam i u Školi suvremenog plesa Ane Maletić. Živi i radi u Zagrebu i Berlinu. Bavi se (ne)materijalnošću (objektnosti) plesa i koreografijom odnosa. U njezinu radu ples je uvijek mišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta.

Od 2005. autorica je brojnih solo i grupnih predstava, suradničkih projekata te multimedijskih radova, produciranih u Hrvatskoj, Njemačkoj, Slovačkoj te Italiji. Radovi su joj prezentirani na festivalima te u kazalištima i galerijama diljem Europe i šire. Kao izvođačica surađivala je s važnijim plesnim umjetnicima danas, poput Meg Stuart, Borisa Charmatza, Isabelle Schad, Sanje Iveković, Willija Dornera, Keren Levi, Irme Omerzo, Aleksandre Janeve i drugih.

Suorganizatorica je kolektiva koji vodi program Antisezona u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Od 2007. je jedna od suosnivačica i organizatorica UPUH-ovom kolektivnom nagradom nagrađena festivala Improspekcije. S Marinom Petković Liker od 2013. vodi umjetničku organizaciju za otvaranje novih polja kazališne komunikacije Četveroruka.

Uz Anu Kreitmeyer dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini za Podivljalo (2020), Nagrade hrvatskog glumišta za najbolju predstavu u cjelini za Tamo vani i ovdje unutra i Nagrade hrvatskog glumišta za najbolju izvedbu u toj predstavi (2018), potom UPUH-ovih nagrada za kolektivno autorstvo predstave Glečer te posebna priznanja 26. Slavonskog biennalea za Karnevalski šator hrđa na večernjem povjetarcu.

Redovito predaje na Odsjeku plesa Akademije dramske umjetnosti i na Odsjeku za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, na programu ROAR u Berlinu, a držala je i različite radionice u programu DOCH u Stockholmu, Bratislavi, Teheranu, Sofiji, Novom Sadu i drugdje.