OTKLON, OŽILJAK: PREUZIMANJE

Otklon, ožiljak: preuzimanje projekt je koji kao inkluzivni autorski i izvođački kolektiv razvijamo u nekoliko istraživačkih, rezidencijalnih i izvedbenih faza, u raznim prostorima, konstelacijama i kontekstima (Muzej suvremene umjetnosti, Uferstudios Berlin, Zagrebački plesni centar).

Ovaj prostor–izvedba oblikovan je intenzivnim suautorskim, suizvođačkim i sumedijskim dijalozima u kojima se koreografija, plesna izvedba, videoportret, dokumentarizam i fikcija susreću postavljajući pitanja o korporealnosti i njezinoj izvedbenosti.

Materijalnost izvedbe izranja putem izvođačke koegzistencije i razmjene pojedinaca čija su iskustva, tijela i ekspresije iznimno različite, pomičući tako granice izvedbenog zajedništva.

Sama izvedba sastavljena je od nekoliko linija procesa, koje prikazujemo u jasnoći i gustoći u kojoj se u ovoj fazi procesa nalaze, s namjerom daljnjih transformacija tijekom sljedećih izvedbi. Jedan improvizacijski, odnosno koreografski postupak na kojem radimo jest rastakanje koreografije spajanjem memorije i taktilnosti, čime se otvara gusti energijski plesački participativni prostor. Drugi ulaz je suptilna igra pokreta i teksta u kojoj se tijela izvođača otvaraju s pomoću protočnosti svijesti gradeći zajednički volumen zvuka, kinestezije i jezika. Videomaterijali nastali u različitim fazama procesa napinju opnu izvedbe uvodeći transpozicije prostora i vremena, time izmještajući pokret i tijela u sustav s drugačijim razumijevanjem, kvalitetom i značenjem, koja se potom vraćaju u odnos sa živom izvedbom.

Nepredvidivost liminalnosti fikcije i fakcije korporealnosti elastična je mreža na kojoj vibrira ovaj izvedbeno-vizualni prostor.

Peggy Phelan: „Our ‚own’ body, then, is the one we have and the history of the ones we've lost. Our body is both internal and external; invisible and visible; sick and well; living and dead. Noncontinuous, full of jerks and rears, the body moves, like an awkward dancer trying to partner someone she can never see or lay hold of.”

Projekt su poduprli Ministarstvo kulture, Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i projekt EU-a Life Long Burning – Creative Crossroads. Nerezidencijalni je program Zagrebačkog plesnog centra.

 

IMRC plesni kolektiv (Inclusive Movement Research Collective) edukacijski je i izvedbeni plesni projekt, specifičan po tome što uključuje plesače s tjelesnim invaliditetom i bez njega. Djeluje od 2012. godine, a osnovan je u suradnji s Hrvatskim institutom za pokret i ples i Zagrebačkim plesnim centrom. Svojim kratkim i cjelovečernjim predstavama gostujemo na brojnim plesnim i kazališnim festivalima (Dioniz festival Osijek, Tjedan suvremenog plesa, Improspekcije, Bjelovarski odjeci kazališta, Plesna mreža Hrvatske, HNK Osijek, Showcase Hrvatskog centra ITI, Inkluzivne scene, Rijeka, Antisezona 19, MSU Zagreb, PUF, Pula, projekt EU-a Unlimited Access, Kulturni centar Onassis, Atena, Night of Inclusion, Dubrovnik, Media Diversity, Skopje, projekt EU-a LLB, Uferstudios, Berlin). Osim predstavama, čestom prisutnošću u medijima te kontinuitetom edukacijskog programa ostvarujemo važan utjecaj na hrvatsku kulturnu i društvenu scenu, pomičući granice umjetničkog izričaja i promovirajući principe inkluzije. Kritika nas naziva „najsugestivnijim ansamblom na domaćoj sceni”, a nagradama (Nagrada hrvatskog glumišta Slađanu Livnjaku 2016, Nagrada Pulskog festivala predstavi Lemia 2019) te suradnjom s Odsjekom za ples Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu potvrđujemo najvišu razinu naših programa. Kolektiv raznim projektima okuplja široki spektar plesača i umjetnika s invaliditetom i bez njega. Umjetnička voditeljica je plesna umjetnica Iva Nerina Sibila, a koordinatorica edukacije i programa razvoja publike Helvecia Tomić.

 


Autori: Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila, Urban Kmet

Video: Tara Ivanišević

U suradnji s: Ognjenom Vučinićem

Izvođači: Marina Bura, Leon Goličnik, Urban Kmet, Mia Kevo, Josipa Lukinović, Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila, Helvecia Tomić, Ognjen Vučinić

Umjetnička voditeljica: Iva Nerina Sibila

Produkcija: HIPP/IMRC, 2019.

Fotografkinja: Tara Ivanišević 

Sljedeće izvedbe:

Predstava trenutno nije u rasporedu.