KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3 – izvedbe i razgovorni program 

KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3, premijerno izvedena u svibnju 2018. godine u Zagrebačkom plesnom centru, kreirana je u sklopu nagrađivane serije radova (Nagrada Hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko postignuće i Godišnja nagrada Strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske za koreografiju), koja produbljuje polje razmatranja koreografije i njenih izvedbeno-ontoloških simptoma. Serija prije svega želi istražiti poluge plesa kao afirmativnu proizvodnju memorije, koja omogućuje da kodove forme čitamo kao artikulaciju estetskih ideja i njihovih dosega, pa i njihovih transformacija ili rekontekstualizacija.

U postavu plesnog studija, koreografska ideja susreće Sonate i interludije za preparirani klavir skladatelja Johna Cagea, u srazu elemenata unutarnje i vanjske arhitekture. Cage je rad na ovom ciklusu započeo u veljači 1946. godine, a kasnije je napisao da ga je skladao “svirajući klavir, slušajući razlike i donoseći odluke”. Na nekoliko mjesta ponudio je i poetsku metaforu za proces, uspoređujući ga sa skupljanjem školjki u šetnji plažom.

U izvedbi pet plesača; Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić, a s radnim podnaslovom Otvoreni procesi, KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3 razmatra plesnu izvedbu kao širi umjetnički zahvat, koja ostaje lojalna procesnosti plesa i njegovog gradiva, etablirajući postavke historijske moderne u samoj namjeri plesnog rada.

Ova serija izvedbi biti će popraćena diskurzivnim i razgovornim programom, koji namjerava razmotriti pojedine slojeve plesnog, koreografskog i teoretskog rada, otvarajući nove optike u ovom kontinuiranom istraživanju koreografskog.

Marjana Krajač jedna je od najistaknutijih hrvatskih koreografkinja. Autorica je brojnih koreografskih, autorskih i istraživačkih radova koji često proširuju granice razumijevanja plesnog i koreografskog medija. Dobitnica je Nagrade Hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko ostvarenje i Godišnje nagrade strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske za koreografiju. Njezin umjetnički rad obuhvaća više od petnaest godina kontinuiranog umjetničkog stvaranja u lokalnom i internacionalnom kontekstu, često strukturirajući smjernice o plesnoj umjetnosti i njenom širem značenjskom teritoriju. Surađujući s različitim generacijama plesnih umjetnika te povezujući niti pojedinih umjetničkih pravaca u vidljivu cjelinu, njen koreografski rad predano inzistira na onom sržnom plesnom koje uvijek iznova pronalazi svoju vlastitu inherentnu angažiranost.

Ulaz na sve razgovorne programe je slobodan, a ulaznice za izvedbe mogu se nabaviti na blagajni Zagrebačkog plesnog centra prije izvedbe te rezervirati ovdje. 

 

19.3.:

17:00h: izvedba

20.3.:

17:00h: izvedba

18:30h: Oblik, glazba, osjet: razgovor s plesačima (sudjeluju: Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić, Marjana Krajač i Iva Nerina Sibila)

21.3.:

17:00h: izvedba

18:30h: Promocija knjige Choreographic Journal: seeing / vidjeti (sudjeluju: Zee Hartmann, Marjana Krajač, dr.sc. Lada Čale-Feldman i Srđan Sandić)

22.3.:

17:00h: izvedba

18:30h: Predavanje Zee Hartmann: Negative Dramaturgies and the Development of Productive Negation

 


Autorica i koreografkinja: Marjana Krajač

Izvedba: Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić

Obrada zvuka: Višeslav Laboš

Oblikovanje svjetla: Marino Frankola

Dokumentacija: Tjaša Kalkan

Grafičko oblikovanje: Valentina Toth

Gosti na projektu: Nemanja Čađo, Kristina Legin

Tehnička asistencija: Leonardo Krakić

Tehnički direktor: Duško Richtermoc

Komunikacije: Anita Klapan

Produkcija: Sodaberg koreografski laboratorij

 

Predstava je nastala u suradnji Zagrebačkog plesnog centra, umjetničke organizacije Sodaberg koreografski laboratorij te uz istraživanje Norveške kazališne akademije Sveučilišta Østfold u Fredrikstadu. Realizirana je uz podršku Ministarstva kulture RH te Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.

 

Sljedeće izvedbe:

Predstava trenutno nije u rasporedu.