KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3 – izvedbe i razgovorni program
KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3, premijerno izvedena u svibnju 2018. godine u Zagrebačkom plesnom centru, kreirana je u sklopu nagrađivane serije radova (Nagrada Hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko postignuće i Godišnja nagrada Strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske za koreografiju), koja produbljuje polje razmatranja koreografije i njenih izvedbeno-ontoloških simptoma. Serija prije svega želi istražiti poluge plesa kao afirmativnu proizvodnju memorije, koja omogućuje da kodove forme čitamo kao artikulaciju estetskih ideja i njihovih dosega, pa i njihovih transformacija ili rekontekstualizacija.
U postavu plesnog studija, koreografska ideja susreće Sonate i interludije za preparirani klavir skladatelja Johna Cagea, u srazu elemenata unutarnje i vanjske arhitekture. Cage je rad na ovom ciklusu započeo u veljači 1946. godine, a kasnije je napisao da ga je skladao “svirajući klavir, slušajući razlike i donoseći odluke”. Na nekoliko mjesta ponudio je i poetsku metaforu za proces, uspoređujući ga sa skupljanjem školjki u šetnji plažom.
U izvedbi pet plesača; Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić, a s radnim podnaslovom Otvoreni procesi, KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 3 razmatra plesnu izvedbu kao širi umjetnički zahvat, koja ostaje lojalna procesnosti plesa i njegovog gradiva, etablirajući postavke historijske moderne u samoj namjeri plesnog rada.
Ova serija izvedbi biti će popraćena diskurzivnim i razgovornim programom, koji namjerava razmotriti pojedine slojeve plesnog, koreografskog i teoretskog rada, otvarajući nove optike u ovom kontinuiranom istraživanju koreografskog.
Marjana Krajač jedna je od najistaknutijih hrvatskih koreografkinja. Autorica je brojnih koreografskih, autorskih i istraživačkih radova koji često proširuju granice razumijevanja plesnog i koreografskog medija. Dobitnica je Nagrade Hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko ostvarenje i Godišnje nagrade strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske za koreografiju. Njezin umjetnički rad obuhvaća više od petnaest godina kontinuiranog umjetničkog stvaranja u lokalnom i internacionalnom kontekstu, često strukturirajući smjernice o plesnoj umjetnosti i njenom širem značenjskom teritoriju. Surađujući s različitim generacijama plesnih umjetnika te povezujući niti pojedinih umjetničkih pravaca u vidljivu cjelinu, njen koreografski rad predano inzistira na onom sržnom plesnom koje uvijek iznova pronalazi svoju vlastitu inherentnu angažiranost.
Ulaz na sve razgovorne programe je slobodan, a ulaznice za izvedbe mogu se nabaviti na blagajni Zagrebačkog plesnog centra prije izvedbe te rezervirati ovdje.
19.3.:
17:00h: izvedba
20.3.:
17:00h: izvedba
18:30h: Oblik, glazba, osjet: razgovor s plesačima (sudjeluju: Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić, Marjana Krajač i Iva Nerina Sibila)
21.3.:
17:00h: izvedba
18:30h: Promocija knjige Choreographic Journal: seeing / vidjeti (sudjeluju: Zee Hartmann, Marjana Krajač, dr.sc. Lada Čale-Feldman i Srđan Sandić)
22.3.:
17:00h: izvedba
18:30h: Predavanje Zee Hartmann: Negative Dramaturgies and the Development of Productive Negation
Autorica i koreografkinja: Marjana Krajač
Izvedba: Filipa Bavčević, Marin Lemić, Silvia Marchig, Sara Piljek, Nastasja Štefanić
Obrada zvuka: Višeslav Laboš
Oblikovanje svjetla: Marino Frankola
Dokumentacija: Tjaša Kalkan
Grafičko oblikovanje: Valentina Toth
Gosti na projektu: Nemanja Čađo, Kristina Legin
Tehnička asistencija: Leonardo Krakić
Tehnički direktor: Duško Richtermoc
Komunikacije: Anita Klapan
Produkcija: Sodaberg koreografski laboratorij
Predstava je nastala u suradnji Zagrebačkog plesnog centra, umjetničke organizacije Sodaberg koreografski laboratorij te uz istraživanje Norveške kazališne akademije Sveučilišta Østfold u Fredrikstadu. Realizirana je uz podršku Ministarstva kulture RH te Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.